Pong! : Intro

Introductie

In deze tutorial leer je hoe met de game-engine (een programma om games mee te maken) Unity3D, vrij gemakkelijk en vlug een 2D of 2.5D Pong game kan maken.
In deze tutorial creëer je een 2.5D Pong spel, waarbij het beeld 3D is en de besturing 2D. Aan het einde kun je eventueel met wat camera instellingen er een volledig 2D spel van maken.

Het eindresultaat

“Maar waarom Pong?!?” Nou, Pong omdat de in 1972 uitgebrachte arcade game één van de oudste video games is die er bestaan en eigenlijk het spel is waar het allemaal mee begon!
Maar het is niet alleen om historische redenen leuk om een Pong game te maken. In Pong komen veel elementen voor die in zowat alle andere games ook gebruikt worden.
Onder anderen: botsingen (collisions) van de Pong bal tegen de muren en tegen de ‘paddles’ van de spelers, de besturing van de paddles, de snelheid van de bal, het detecteren van wanneer de bal over de lijn gaat en een scoresysteem.
Als laatste is het natuurlijk ook nog leuk om alles er een beetje mooi uit te laten zien want die pong graphics van meer dan 5 jaar geleden kunnen echt niet meer!

Genoeg te doen dus,

Let’s begin!

(Let op!: Als je nieuw bent met Unity is het belangrijk dat je eerst de UnityBasics tutorial hebt gevolgd, waarin je onder andere leert hoe je een Unity account maakt en hoe je objecten kunt verplaatsen.)

Ga verder naar Stap 1: Unity3D starten en een nieuw game project aanmaken

Website Powered by WordPress.com.