Pong!: Stap 1

Stap 1: Unity starten en een nieuw game project aanmaken

Open de Unity Hub en log in met je Unity account. Als je nog geen eigen Unity account hebt lees dan eerst UnityBasics : Stap 1 over hoe je er eentje kunt aanmaken.

Of als je dit liever later doet klik dan op ‘Work offline’.
Als je gebruik wilt maken van de services van Unity of dingen wilt downloadden uit de Unity Asset Store heb je wel een account nodig.

Klik in het volgende scherm wat opent op ‘New project’ om een nieuw project aan te maken:

Kies bij All templates de 3D Core template, dit is een standaard leeg project, met standaard instellingen voor het maken van een 3D game (maar kan ook gebruikt worden voor 2D games).

Vul bij Project name de naam van de game in met daarachter tussen haakjes het woord project om duidelijk te maken dat het de project map is :
2.5D-Pong (Project) 

Klik onder Project Name op Location en kies de map uit waar je jouw Unity projecten opslaat, bijvoorbeeld: Documents/Unity/Projects/.
Of kies tijdelijk voor je Desktop/Bureaublad map, de hele project map kun je later namelijk nog verplaatsen.

Klik daarna op Create project:

In de project map die Unity voor je maakt komen alle bestanden voor je game terecht in een mapje met de naam ‘Assets’.
Dus álle levels, geluiden, characters, textures en alle andere assets voor je game komen in de Assets map terecht.
De assets map is bij de 3D Core template volledig leeg aan het begin, met uitzondering van 1 ander mapje met de naam ‘Scenes‘ met daarin 1 bestand met de naam ‘SampleScene.unity‘.
Het SampleScene.unity bestand is een zogenaamd ‘scene’ bestand, wat je kunt zien als een game level bestand.

Unity zal na het creëeren van de project map openen in het nieuwe lege ‘SampleScene’ level…

Ga verder met Stap 2: Het pong level maken

Website Powered by WordPress.com.